Veel gestelde vragen

Op deze pagina vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over het bezorgen van folders voor Verspreidingsburo Armada.

Moet ik voor het bezorgen van de folders ook vroeg mijn bed uit?
Nee, dat hoeft niet! In de meeste gevallen moeten de folders op maandag of dinsdag bezorgd worden. Je mag zelf bepalen hoe laat je de folders bezorgt, zolang de bezorging maar op één van deze dagen gebeurt. Omdat je zelf bepaalt hoe laat je de folders op de afgesproken dag bezorgt, is het goed te combineren met school, sport of andere activiteiten.

Wat is een separate bezorging?
Het kan voorkomen dat later in de week nog een extra verspreiding wordt gepland. Hiervoor gelden aangepaste bezorgtarieven.

Worden de folders bij mij thuis gebracht?
Ja, de folders die je gaat bezorgen worden bij jou thuis afgeleverd. De folders moet je zelf in elkaar vouwen, zodat het als één pakket bezorgd kan worden.

Hoe weet ik waar ik moet bezorgen?
Wanneer je begint met het bezorgen van folders, krijg je van ons een plattegrond en een beschrijving van de folderwijk waar je moet bezorgen. Er zijn wel een paar zaken waar je op moet letten. Misschien wonen er mensen in jouw wijk die geen folders willen ontvangen. Zij geven dit aan door één van onderstaande stickers op de brievenbus te plakken. Dus wanneer je in jouw bezorgwijk onderstaande stickers tegenkomt, moet je deze brievenbussen bij het bezorgen van de folders overslaan.

 

 

 

 

Hoeveel verdien ik met een bezorgwijk?
De hoogte van de bezorgvergoeding is afhankelijk van de wijk die je aangeboden krijgt. De hoogte van je bezorgvergoeding hangt af van het aantal brievenbussen in jouw wijk, het aantal en soort folders en of je in of buiten de bebouwde kom moet bezorgen.

Wanneer word ik uitbetaald?
Wij zorgen ervoor dat rond de 10e van de maand de bezorgvergoeding van de voorgaande maand op je rekening wordt overgemaakt.

Ik ben ziek, wat nu?
Het is de bedoeling dat je bij ziekte zelf een vervanger zoekt voor jouw folderwijk. Lukt dit echt niet, dan moet je dit aan ons laten weten zodat wij voor een vervanger kunnen zorgen.

Ik ga op vakantie, (hoe) moet ik dit doorgeven?
Wanneer je op vakantie gaat, dan moet je dit op tijd aan ons doorgeven. Dat kan vie het formulier ‘vakantie doorgeven’ onder de pagina bezorgers. Als bezorger moet je zelf een vervanger regelen. Wanneer dit écht niet lukt, dan regelt Armada dit voor jou. Je moet je dan wel beschikbaar stellen om in te vallen voor een andere bezorger die ook geen vervanging heeft kunnen regelen. Op deze manier zorgen wij ervoor dat ook in de vakantieperiodes de bezorging overal doorgaat. Voordat je aan een bezorgwijk begint, is het dus belangrijk dat je hier goed over nadenkt!

Ik heb altijd met veel plezier de folders bezorgd, maar nu wil ik graag stoppen. Wat nu?
Je kunt via e-mail doorgeven dat je wilt stoppen met je bezorgwijk. Wij hanteren een  opzegtermijn van één maand. Dit betekent dat je na het opzeggen van je bezorgwijk nog maximaal één maand folders voor Armada moet bezorgen voordat je kunt stoppen. Deze maand gebruiken wij om voor jouw bezorgwijk een passende vervanger te vinden. Wanneer je zelf een vervanger hebt gevonden voor jouw wijk, dan kun je in de meeste gevallen eerder stoppen.